A COVID-19 vírus miatt kialakult helyzet egy emberként érinti társadalmunkat fizikai, anyagi és mentális szinten egyaránt. Ezekben a nehéz időkben az összefogás kiemelt fontossága hívta életre a Gozsdu Udvar és a PS Creative Agency közös kampányát, amely a #JólLeszek nevet kapta. A kampányhoz meghívásunkra csatlakozott több étterem, termelő és szállító cég is, akik a maguk és vásárlóik érdekében történt bezárás ellenére szállítással és egyéb érdekes megmozdulásokkal maradnak életben ebben a kihívásokkal teli időszakban.
Az elmúlt években robbanás szerűen fejlődő magyar vendéglátás lassan egy hónapja tartja kényszerpihenőjét. Elsőként érintette ezt a szektort a koronavírus járvány megfékezésére hozott határozat, s ezzel elindultak a bezárások és strukturális átrendeződések, átszervezések.
Nagyon sok ember vesztette el a munkáját egy nap alatt, színészek, zenészek, rendezvény és -programszervezők, pincérek, séfek, csaposok és poharasok vagy akár beszállítók is, akik egyébként ugyanúgy az éttermek vevőközönségánek részei.
Egyik pillanatról a másikra tűnt el a keresőképes magyar és külföldi ember és a teljes fogyasztás ebben az összefüggő és egymásra épült, bonyolult szektorban. A helyzetet nehezítendő, hogy ez a hirtelen változás egy holtszezon után következett be, hisz január közepétől egészen március végéig nem beszélhetünk igazi idényről, a magyar köznség gyakran téli vakációra utazik, a külföldi turistáknak szintén nem Budapest az egyik fő céljuk ezekben a hónapokban – s a várt enyhülés messze nem érkezett meg tavasszal és jósolni szinte lehetetlen, hogy ebből a helyzetből mikor és milyen forgatókönyvvel áll talpra a magyar vendéglátás és a kiszolgáló iparágak.
Azon éttermek számára, melyek meg tudták oldani egy lehetőség maradt, a gyors és biztonságos házhoszálítási rendszer kialakítása – ezzel munkahelyeket tudtak megtartani és emellett egy alap működést biztosítani, mellyel a teljes bezárás elől megmenekülhetnek – így történt ez a Gozsdu Udvarban a Mátka és a Klikk Bistro Bár esetében is, s hogy valamit ebben a helyzetben is adni tudjunk azoknak, akik rászorulnak és a tűzvonalban szerepelnek egy kampányt szeretnének életre hívni:
“A #JOLLESZEK egyik fő célja, hogy ételrendeléseddel a vendéglátásban dolgozókat támogasd, hisz ebben a kihívásokkal teli pillanatban sem feledhetjük, hogy néhány héttel ezelőtt még számtalan vidám pillanatot, izgalmas élményt, felfedezést és különleges „íz” utazást köszönhettünk nekik – szeretnénk mindenkit megkérni, hogy ossza meg velünk egyik legkedvesebb emlkét a fentlátható #JOLLESZEK hashtaggel.” – mondták a szervezők.
A Mátka pont egy éve nyitotta meg kapuit és mindig is az volt az egyik fő célja, hogy vendégeinknek egy olyan élményt adjon, amit máshol nem tapasztalhat meg – mindezt a belváros szívében. A számos nemzetközi konyhát bemutató Gozsdu Udvarban, egy olyan színfoltot álmodtunk meg, ahol a fesztelen környezetben minden pillanatban egy izgalmas felfedezést tehetnek vendégeink, mind a belsőépítésztben, mind a gasztronómiában – magyar alapokkal, magyar beszállítokkal együtt dolgozva kortárs és nemzetközi ízektől sem visszariadva állították a össze a séfek az eddigi az étlapokat. A koronavírus terjedésével sajnos nem tudjuk ezt az élményt a Mátkában biztosítani, de a csapat nem adta fel és az utóbbi hetekben azon dolgoztak, hogy összeálljon egy olyan étlap és rendszer, hogy a kedvenceket házhoz tudják vinni.
A kimondottan kiszállításra összeállított étlapon megtalálhatóak a jól ismert Mátka kedvencek: macesz gombóc leves, gulyásleves, superfood saláta, mentás zöldborsó főzelék fogassal és Mátka palacsinta. Ezen ételek mellé került a Klikk Biszto Bar legjava Klikk burger, quesadilla, colslow saláta és természetesen frissítőket is kiszállítunk. A háttérben eddigis minden higiéniai szabályt betartva dolgozott a csapat, ám a kialakult helyzetben természetesen 100 %-ban odafigyelnek kollágáink egészségére is, maszkban és kesztyűben és a megfelelő fertőtlenítési folyamatok között történik minden tevékenység a konyhában és a kiszállítás közben is.