Egy márka, ami magyar. Egy márka, ami világszínvonalú, kreatív, különleges és tesz a nőkért, a ragyogó mindennapokért, alkalmakért. Viselhetjük a darabjaikat rohanó hétköznapokon, de akár fontosabb, pompásabb eseményen is vagy akár esküvőn is, mert erre is volt már példa. Ez a Süel és ez Csillag Zsuzsi és Csillag Zsuzsi, merthogy egy kreatív anya-lánya páros áll a színes és menő kötöttségek mögött.

A Süel még a nyolcvanas évek végén született, hivatalosan 1992-ben indult és lett a kötött ruházat és színek szakértője itthon. Tehát több mint 30 éve van jelen a magyar piacon, ami azért nagyon nem kis dolog és természetesen sok változással. A márka ma gyakorlatilag azt vonzza be, aki a színekre nyitott, jelenleg 270 kötött árnyalat található a kínálatukban. Csillag Zsuzsi a tervező, akinek az édesanyja indította el a vállalkozást, mivel divattervező szeretett volna lenni. Kötött darabokkal és farmerekkel indultak, aztán maradt a fonalas vonal és nőtt és nőtt a kínálat, a vásárlók köre és a Süel híre. A név maga egy fantázianév és jelenleg több mint 1000 egyedi fazon fordult meg az üzeleteikben. Zsuzsi maga a szíve, lelke, motorja a márkának és sok-sok társadalmi üggyel foglalkozik, egy tervező, aki a kezdetek óta törődik a nőkkel és igazi közösséget hozott létre az évek alatt, néhány hete színház is volt a showroomban.
Egyedi Süel színek, fonalak, minták, rojtok, fonatok egy helyen, és a kötöttben rejlő lehetőségek kreatív bemutatása jellemzi a magyar márka kollekcióit. Azóta, folytatva a hagyományokat, továbbra is a kötött van a középpontban, de a modern irányvonalakat és a bohém karakterüket követve extrémebb fazonok a Süel kollekcióinak főszereplői.
„Amennyiben azt kérdezzük, ennyi színből, fazonból mi az, ami a több mint 30 év alatt legjobban fogyott, vagy mi a kedvenc, akkor leginkább az alapdarabok azok. Ezek praktikusak és sokszor sok variációban viselhetőek és nyilván ár-érték arányban is a legjobbak a vásárlók számába. Ezen belül nincs konkrét, mert az alapdarabok is 20 színben elérhetőek. „ Zsuzsi azt mondja, a showroomban is leginkább a színek miatt mennek a vásárlók, ritkán választanak feketét tőlük.
És hogy mi az alapító, az édesanya kedvence? „A türkiz minden árnyalata minden mennyiségben az, amit Anyu és én is imádunk. Legyen az zöldes vagy kékes, világos vagy sötét. Mindig minimum 6-8 árnyalata elérhető nálunk és ez a huszonéves modelleknél is igaz. Anyu régi kedvence a csúszós vállú darabok voltak leginkább és a „csámpás kámzsás”. Nekem a fröcskölt minták a nagy kedvenceim.” – meséli a fiatalabbik Zsuzsi, aki almárkaként visz egy külön Csillag Zsuzsi vonalat is, még kreatívabban, még több merészséggel.
A Süel márka a kiváló minőség és a kreativitás mellett azzal is kitűnt a piacon, hogy nagyon sok társadalmi ügy mellé állt és áll a mai napig. Minden évben fotóznak bántalmazott nőkkel, a szín a ruhádra való szlogennel utalva arra, a fizikai bántalmazás nem bocsátható meg és a nehéz helyzetekből is ki lehet jönni. Hősnöket fényképzelnek Süel darabokban, hisz egy bántalmazott kapcsolatból kilépő nőnek leginkább az önbizalmát veszik el a keserű évek. Amikor a hölgyek pedig azt látják, hogy milyen remekül is néznek ki a sminkkel, a frizurával és a színes és divatos kötött darabokban, újra visszatalálhatnak az elveszettnek hitt önbizalmukhoz is.
„Missziónk, hogy a termékeinken keresztül megváltoztassuk a kötöttről kialakult ódivatú és unalmas képet, ami még mindig sokaknak a fejében él.
Kollekcióinkban minden megtalálható, amit csak a fonalak és a fantázia tárháza megenged, így a téli gyapjú poncsóktól kezdve, a tavaszi pamut csodákon át a nyári fürdőruha hálókig bármit megtalálhat a Süelnél”
És hogy milyen érzés volt, amikor a márka New Yorkban is bemutatkoztak?
„Annyira szabad, vagy inkább felszabadító…hogy nem kellett magyarázkodni, hogy mi miért színes , miért kivágott, ott nem számít ki-mit gondol ( a szomszéd vagy a főnököd) felveszik a nők, amiben jól érzik magukat. Nyitott és elfogadó közönség volt és értékelték a munkát. Nemcsak a termékben, hanem az egyéb programokban is és nem féltek bókolni, nem volt irigység. Egy kivágott ruhában a kreativitást látták és minden szavukban elismerés, támogatás volt. szárnyalt a lelkünk a sok bóktól.”
Csillag Zsuzsi sokat tesz a vásárlói lelkéért is: „A színeken és extrém formákon keresztül hiszem, hogy meg tudom erősíteni a vásárlókat. Önbizalmat tudunk adni, pozitív töltést. Közös kelet-európai sorsok vannak itt, sok feszültség, sok frusztráció, sok „ki- mit szól”, mit lehet, mit nem ” az én koromban, az én testalkatommal, az én városomban, munkahelyemen stb… Segítünk valahogy elengedni ezeket. Engem maga a tervezés, illetve a gyártás nem elégít ki. A tervezés és alkotás persze szuper jó folyamat és nagyon élvezem főleg, amikor személyes touch – egy festmény van például benne, de akárhogy is nézzük ha termelsz valamit az előbb utóbb hulladékká válik vagyis csak akkor lehet fenntartható ha adsz valami extrát is, ami nálunk alapjárat.” – meséli Zsuzsi, aki édesanya, üzletasszony és a Süel törzsvásárlóknak igazi lelki motorja. Olyan programokat szervez, amely a külső-belső fejlődésben segíti azokat a nőket, akik náluk vásárolnak. Legyen az egy közös sütés-főzés vagy színházi program, esetleg beszélgetős est. Némi éllel mondhatnánk azt is, hogy a Süelnél lehozzák a csillagokat is a vevőknek, de inkább álljon itt az, a kreatív és nagy szívű anya-lánya páros a színeken át életkedvet is visznek a Süel darabokat viselők nők életébe.