Erős tusvonal és élénk színek a szemhéjon, ravasz kivágások és bohém minták az öltözékeken – mindezek éppúgy jellemezték a 60-as éveket, mint ahogy megtalálhatók napjaink smink- és divattrendjeiben. Míg azonban a 60 évvel ezelőtti Magyarországon ezeknek csak egy része volt – jó minőségben – elérhető, ma már itthon is lehetőségünk van a világtrendeknek megfelelő divat- és sminktermékeket vásárolni. A Rossmann mostantól hollywoodi sztárok vörös szőnyeges sminkjét és outfitjeit megidéző amerikai márkákkal bővíti szortimentjét, a termékeket pedig az Elvis film premierjével egy időben mutatta be az üzletlánc.
Több nagy jelentőségű esemény együttes hatásaként hasonlóan nagyot fordult a világ a 60-as években, mint most, a 2020-as évek környékén, ez pedig mindkét időszakban jelentősen befolyásolta a smink- és divattrendeket.
Megfordult a világ és a divat
A Holdra szállás, a vietnámi háború, a feminizmus erősödése új világot nyitott Nyugaton, amely a nők megjelenésében is visszatükröződött: egyre többet mutattak meg magukból, és a miniszoknya is ekkor indult hódító útjára. A világhírű Twiggy által képviselt vonal követői kisfiús alakkal, szűk pólókkal, valamint blúzokkal és nyakkendővel provokáltak, az úgynevezett modok (modernisták) megjelenésének pedig minden részlete kimódolt volt.
A hippi mozgalom szimpatizánsai élénk mintákkal és színekkel hívták fel magukra és az általuk képviselt értékekre a figyelmet. Etno elemekkel gazdagították az öltözéküket, horgolt bikinifelsőkkel kombinálták a falatnyi nadrágokat és szoknyákat, a szűk magassarkú cipőket pedig telitalpas szandálok váltották fel.
Mindkét irányzatra jellemző volt a drámai smink: erős – lila, narancs, rózsaszín, zöld – színek a szemhéjon, a hangsúlyos tusvonal, a műszempillák, illetve a vörös vagy nude rúzs.
Sminktrendek a lezárások után
A felsorolással el is érkeztünk 2022-höz, amelynek sminktrendje ugyanezeket az elemeket vonultatja fel. Hátterét a lezárások, az otthonokban (smink nélkül, szabadidő ruhákban) töltött hónapok után megjelenő szabadságvágy, valamint annak megélése adja, hogy újra megmutathatjuk magunkat nyilvános helyeken.
2022 tavasza mind az öltözködésbe, mind a sminktrendekbe elképesztő színeket hozott: egyebek mellett vibráló kéket, pinket, napsárgát, élénk lilát, lime zöldet. Az árnyalatok és anyagok sokfélesége, a bohókás minták, a figyelemfelkeltő rojtok, a hatalmas táskák és csillogó-metálos elemek a felbolydult világban a szabadságot és a sokszínűséget jelenítik meg, a rafinált kivágások, elöl-hátul villantós felsők a Metoo mozgalom által bátorított sztárok és hétköznapi nők felszabadultságát tükrözik.
A sminkben – a “pőrén”, festék nélkül töltött hónapok eredményeképpen – a “harmatosság”, a bőr természetes textúrájának megőrzése vált hangsúlyossá, eltűntek a vastag alapozók, púderek. Ezzel párhuzamosan újra extra figyelmet kap a szem és a száj: az élénk színű szemhéjakon erős tusvonal fut, hódítanak a színes szemceruzák, szempillafestékek, a rúzsok esetében pedig a látványosan kontúrozott piros-vörös árnyalatok és nude színek jöttek divatba. A szabálytalanság a sminkben is az új szabály: a tusvonalak végei elmosódnak, a rúzsok középen hangsúlyosabbak.
Sztárok praktikái a hétköznapjainkban
Mindezen trendek megvalósításához a Rossmann új kollekciója is számos eszközt nyújt. A vállalat új, USA Beauty névre hallgató szortimentjét az üzletlánc az Aréna Mallban található üzletében mutatta be. Bednarik Péter a cég beszerzési vezetője az Elvis film premierjének napján tartott eseményen elmondta, hogy az új termékekkel a vállalat a nyugati és a tengeren túli trendek iránt egyre nyitottabb hazai fogyasztói réteget szólítja meg.
„Folyamatosan monitorozzuk a felhasználói igényeket, szortimentünket pedig ennek megfelelően fejlesztjük. Tavaly sikeresen bevezettük a már világszinten hóditó K-Beauty Koreai termékeket, idén pedig az amerikai életérzést szeretnénk elhozni a magyar vásárlóknak minőségi alapanyagokból készült termékeinkkel” – mondta el.
A termékek között műszempillák, arcápolók, hajtisztítók-ápolók és egy egészen különleges márka – az ún. ’body tape-ket’ és divat kiegészítőket kínáló Hollywood Fashion Secret is megtalálható. Az USA Beauty szortiment keretében júniustól 14 kategóriában közel 140 termék található meg a boltok polcain. Bednarik Péter hozzátette, hogy jelenleg 32 üzletben (ebből 12 fővárosi, valamint 20 vidéki), valamint a cég webshopjában érhetők el a termékek, a jövőben azonban az üzletek számának növekedésével még több lehetőségük lesz a fogyasztóknak hozzáférni az új szortimenthez.