Mindig örülünk, ha segítő szándékú akcióról számolhatunk be. Különösen ha fiatal tehetségek támogatásáról van szó. Megfelelő eszközök hiánya, felújításra váró tornaterem, pénz a sporttáborra – pár probléma csak a rengetegből, amivel az utánpótlást nevelő sportegyesületeknek nap, mint nap szembe kell nézniük. Most bárki csatlakozhat a P&G július 28-án induló kampányához és hozzájárulhat a problémák megoldásához anélkül, hogy ez a családi kasszának extra költséget jelentene. A támogatás lényege, hogy az adományozni kívánó vásárlók P&G termékeket, többek között Always, Ariel, Gillette, head&shoulders, Jar, Lenor, Oral-B, Old Spice, Pampers márkákat vásároljanak a Tesco áruházakban. A befolyt összegből a vállalat országosan 5 tornász utánpótlás csapat biztonságos sportolási lehetőségeinek bővítéséhez és fejlesztéséhez járul hozzá.
Az edzések megkövetelik egy fiatal sportolótól az elkötelezettséget, rugalmasságot és a következetességet, de ez nem minden, ami a sikerhez kell. A sporttehetségek megfelelő fejlődésében a mindennapi munka során használt sportszereknek és a környezetnek különösen nagy jelentősége van. „A gyermekek pszichés fejlődésével párhuzamosan zajlik a mozgás fejlődése. Az edzések során a gyermek úgy tud fejlődni, hogy közben örömét leli és élvezi az adott tevékenységet. A környezet felfedezése, új, akár kockázatos mozdulatok kipróbálása az edzéssel töltött mindennapok szerves részei. A szülők és edzők számára nagyon megnyugtató lehet az a tudat, hogy a sportkörnyezet biztonságos, a felszerelések magas szintűek, így mindenki képes a saját feladatát minőségileg elvégezni.” – fejtette ki a kampány szakértője, Gyömbér Noémi sportpszichológus, a „Gyereklélek sportcipőben” című könyv társszerzője.
A szertorna, mint minden élsport, terhelést jelent a fejlődő ízületekre, a gerincre, illetve bizonyos mozdulatok gyakorlása veszélyes is lehet. Ahhoz, hogy a gyakorlásból származó sérüléseket, illetve a gyerekek folyamatos testi igénybevételét a minimálisra csökkenthessék, a megfelelő védő- és segédeszközök megléte elengedhetetlen. Ezeknek az eszközöknek a beszerzése, rendszeres cseréje komoly anyagi terhet ró az egyesületekre. „Szertornában, az utóbbi évtizedben óriási fejlődés tapasztalható az egyes szerek/sporteszközök minőségében, technikai fejlettségében. A fejlődés elsősorban a tornászok biztonságát tartotta szem előtt. Ezek az új eszközök nem olcsók, de beszerzésük roppant fontos, a többi – edzéseken használt – kiegészítő eszközökkel együtt. Így a felkészülés szakaszában és a versenyeken is a lehető legnagyobb biztonságban tudják az egyes mozdulatokat elsajátítani a tornászok. Az új eszközökön nagyobb ismétlés számban lehet a mozgásokat tanulni, hiszen kímélik az izmokat, ízületeket és jóval kevesebb a sérülés veszély.”- mondta Altorjai Sándor, a Magyar Torna Szövetség főtitkára.
Ezért döntött úgy a Procter & Gamble olyan kampányt hoz létre, amivel bárki könnyedén támogathatja a fiatal tornászok biztonságos felkészülését, hogy egy nap közülük kerüljön ki a bajnok, aki a dobogó legfelső fokára állhat. A kampány július 28-án kezdődik és augusztus 24-ig tart. Amennyiben valaki szívesen támogatná a jövő tornabajnokainak biztonságos felkészülését, most elég, ha vásárol a Tesco áruházakban és a bevásárló listát úgy állítja össze, hogy a programban résztvevő termékekből válogat. Ezek a termékek valószínűleg olyanok, amik sok háztartásban egyébként is a mindennapos élet állandó szereplői. Mint például az Always, Ariel, Gillette, head&shoulders, Jar, Lenor, Oral-B, Old Spice, Pampers márkák. A vásárlásból befolyt összegből a Magyar Torna Szövetségen közreműködésével országosan 5 tornász utánpótlás csapat, az FTC YBL tervező, az MTK, a Győri AC, a Dunaferr SE és Békéscsaba TC biztonságos sportolási lehetőségeinek bővítéséhez és fejlesztéséhez járulhatunk hozzá.
–