A NIVEA továbbra is szépséget kínál a nőknek, miközben megőrzi bolygónk egészségét
Bolygónk jövőjére is gondolsz? Valószínűleg igen, hiszen egyelőre még nincs másik. Bolygónk sorsa a Beiersdorf, a világhírű NIVEA márka gyártójának és forgalmazójának figyelmének középpontjába is bekerült. A cég tisztában van az elmúlt évtizedek fogyasztási trendjeivel és azzal, hogy a fenntartható fejlődés az egyetlen járható út, ezért nem várt tovább. Ez az oka annak is, hogy náluk is fókuszba került a csomagolások újra feldolgozhatósága és a termékek megfelelő összetétele. Tudj meg többet arról, hogy milyen lépéseket tett már a NIVEA, mit tesz jelenleg a szebb jövőért és mik a hosszútávú tervei a fenntarthatóság érdekében?
Komoly feladat vár a cégre is!
Az áttérés a kozmetikai csomagolóanyagok teljesen újfajta gyártására és cseréjére, úgy hogy a teljes folyamat és az alapanyagfelhasználás tökéletesen megfeleljenek a környezetvédelmi követelményeknek, nem megy magától. De itt az idő a cselekvésre! A természet már jelzi, hogy (jócskán) kifutottunk az időből. Talán mindannyian láttuk a dokumentumfilmek elrettentő felvételeit, a hullámokon hánykolódó többtonnányi műanyag hulladékot és a tengeri élőlények szenvedését. Szerencsére más területeken már tudatosítottuk, mi mindent okozunk az élő környezetünknek a saját kényelmünk érdekében. De hogyan illesszük össze mindezt egy egésszé? Szeretjük a kozmetikumokat, és szükségünk is van rájuk, nem mondunk le a samponról, az arckrémről vagy a rúzsról. A Beiersdorfnál világosan látják, miként tűnnek el az erdők nagy területei, hogyan használják ki a gyermekmunkát, hogy mennyire igazságtalanul fizetnek a helyi munkavállalóknak és a gazdáknak. Ez egy olyan helyzet, amit nem nézhetünk tétlenül.
Milyen konkrét célokat fogalmazott meg a NIVEA a fenntartható fejlődés témakörben?
- Kevesebb CO2
Napjainkban egyre többször esik szó az úgynevezett üvegházhatású gázok jelentős csökkentéséről. Az egyes államok képviselői, valamint maguk a városok is különböző stratégiákat vagy elképzeléseket mutatnak be arról, hogyan érhetik el a kibocsátás nullára csökkentését és a klíma-semlegességet. Természetesen a Beiersdorf a szén-dioxid-kibocsátás nélküli jövőre törekszik. Ezzel már most hozzájárul a globális felmelegedés lassításához, és keményen dolgozik a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében is. A fosszilis tüzelőanyagokról a megújuló energiaforrásokra való áttérésre összpontosít, és a gyárait fenntartható forrásokból, például szél- és napenergiával működteti. Céljnk, hogy 2030-ig 100%-ban klíma-semleges gyáraik legyenek.
- Célok az újrahasznosítás területén
Erőforrásaik használata már jelentősen meghaladja bolygónk lehetőségeit. Keményen dolgoznak az újrahasznosítható anyagok ismételt felhasználásán, de innovatív megoldásokra is törekszenek.
- 2025-ig 50% -kal csökkentsék a fosszilis műanyagok felhasználását (2019-hez képest), míg az újrahasznosított anyagok részaránya a csomagolásban 30% kell, hogy legyen.
- Szeretnék, hogy 2025-re a csomagolásaik 100%-a újratölthető, újrafelhasználható vagy újrafeldolgozható legyen.
- Próbálják csökkenteni az egyes létesítményeik hulladék-kibocsátását (2018-hoz képest).
Amit már elértek
- 2020 végére Európában PET-palackjaik 90%-át újrahasznosított műanyaggá alakítják. Ez a lépés megtakarításokhoz és évente több mint 1200 tonna tiszta műanyaghoz vezet.
- Már most olyan tusfürdők és micellás vizek kerülnek a boltok polcaira, melyeket új, 96%-ban újrahasznosított műanyagból készült flakonokba töltenek. Az új Naturally Good testápolókat olyan flakonokba csomagolják, amelyek előállítása a jelenleg felhasznált műanyagmennyiség 50%-át teszik csak ki.
- Fenntartható földhasználat
A természettől függő termékeikben definiálják a “fenntartható földhasználat” kifejezést. A jó dolgok csak jó forrásokból származhatnak. Ezért a kozmetikumokhoz szükséges minőségi alapanyagokat a leginkább fenntartható forrásokból szeretnék beszerezni. A természet kifosztása vagy megsemmisítése szóba sem jöhet, ezért alternatív alapanyagokat és kapcsolatokat keresnek. Ez kulcsfontosságú terület a Beiersdorf számára. Ezért a Beiersdorf elkötelezett termékeinek összetevői és a csomagolóanyagainak fenntartható beszerzése mellett, legfőképp azért, hogy minimalizálják a környezetre gyakorolt negatív hatásukat.
- Víz spórolás tudománya
Nem lehetünk víz nélkül, nélküle nem lehetséges az élet a Földön. A cég tisztában vannak vele, hogy a víz minősége és elérhetősége sok tényező miatt veszélybe került. Ezért ez a téma számukra az egyik kulcsfontosságú terület. Vízre nem csak a termelésben van szükségük, hanem része a termékeiknek is. Víz nélkül nem igazán megy, de céljuk az édesvíz felelősségteljes, céltudatos és megfontolt használata. Folyamatosan törekszenek például a vízfogyasztás minimalizálására az üzemeikben, és a termékeikben is. 2025-re termelésükben 25%-os vízcsökkenést szeretnének elérni (2018-hoz képest).
A mikroműanyag vége
Nagy problémát jelentenek a mikroműanyagok, az apró részecskék, amelyek például a hámlasztó termékek összetevői. Szeretnék ezeket következetesen elkerülni, és helyettük környezetbarát alternatívákat igyekeznek használni. Céljuk olyan termékek létrehozása, amelyek 2021-re 100%-ban mikroműanyag-mentesek lesznek! 2025-re minden európai termékben csakis biológiailag lebomló polimert fognak használni.
Amit már elértünk
- 2015 óta egyetlen NIVEA termék sem tartalmaz polietilén hámlasztó részecskéket, más néven „mikrogömböket”. Biológiailag lebomló részecskékkel helyettesítették őket, és ezzel a lépéssel az elsők között voltak a kozmetikai iparban.
- 2019 végétől az összes NIVEA tusfürdő és sampon mikroműanyag-mentes (az UNEP – az „ENSZ Környezetvédelmi Programja“ meghatározása szerint).
- Legkésőbb 2020 végéig a NIVEA eltávolítja a termékeiből a műanyag adalékokat.